Fel å engagera sig i sitt yttre lite oftare!?

Jag har varit in till stan 3 gånger denna vecka. Jag brukar försöka att inte göra denna resa så ofta i onödan eftersom det inte är så snällt mot plånboken (bränslet + förnödenhetsinköp på stan), men denna vecka var jag tvungen. Det är inte bara kostsamt att ränna på stan var och varannan dag, det är också ganska energikrävande på morgonen i form av packande (Lisas grejer) och fixande av sitt yttre. Man ids ju inte sitta på fiket med glesa stripor till hår, stinka svett blandat med matos, iklädd sunkiga paltor och glåmigt i fejs. Nä.... lite fräsch vill man ju ändå verka. Tredje dagen då jag stod framför spegeln och satte maskara slog det mig hur bakvänt det är! Så fort jag ska ut på stan och vistas bland okänt folk, då tar man fram det bästa hos en. Men de jag bryr mig mest om i hela världen, d.v.s. Jonny och barnen, de är det inte så noga att man fräschar till sig för. Varför?!
 
För 12-13 år sedan var det oerhört viktigt för mig att vara fixad varje dag. Jag och Jonny dejtade under den tiden, så det kanske inte är så konstigt..... jag försökte ju snärja honom som allra bäst då. Efter alla dessa år och den gemensamma resa vi gjort tillsammans är jag fullkomligt övertygad om att han älskar mig precis som jag är. Med eller utan smink, borstat hår och fina kläder. Åren har ju dessutom fört med sig att vi idag har gemensamt villaboende och tre knoddar, vilket innebär att man inte tänker så mycket på hur man uppfattas av varandra. Det är ju skönt att man kan känna så. Men hur sunt är det egentligen för en livslång relation?
 
När jag nu kommit till insikt, så kanske man borde göra tanke till handling. Ibland iallafall. 
Vad sägs om att byta ut de urtvättade, noppriga sunkbrallorna till nåt nytt lite snyggare?.... kanske köpa sig ett par hela strumpor, hålla sig ren och ljuvligt doftande.... ja, kanske t.o.m. ha lite makeup någon dag trots att jag bara är hemma!! Jag tror faktiskt att det kommer göra gott för min egen själ också! Uppfriskande!
Om inte annat kanske jag känner mig 10 år yngre :) Å i ärlighetens namn, så tror jag att maken faktiskt skulle uppskatta det ....... lite grann iallafall ;)
 
The new Elli.... en helt vanlig torsdag:


Kommentarer
Lillsyrran

Låter som en fantastisk ide :)

2012-10-06 @ 07:39:18
URL: http://denivit.blogg.se
Hanna

Kanske dags för den där shoppingresan snart ;)

2012-10-06 @ 23:06:30
URL: http://hhrs.blogg.se
Jossan

Helt rätt! Det är nog viktigt dels i relationen men ändå mest för sig själv!
Ja precis en shoppingresa till Sthlm kanske är aldrig fel, passa på när du ändå har ett stort behov av att handla massa nya grejer! ;)
Ni får bo här!


Svar: Jag längtar till jag kan åka.... måste få ihop lite pengar bara :(
Eleonor

2012-10-07 @ 12:03:37
Cessi

Hahahaha.....ja, tänk om man visste då för 12-13 år sedan att man faktiskt inte ens skulle behövt piffa så mycket eftersom man ju då var ung, orynkig och icke hängande på sina ställen. Det behövdes ju egentligen inte mycket för att man skulle se fräsch ut. Idag får man ju kämpa!!! Jag håller med dig, när man kommer hem efter jobbet eller på helgerna...då sminkar man av sig, går utan bh och drar på sig mjukis-suiten. OCH man är inte sådär highschool-movie fräsch som teensen i plyschbrallor i filmerna. Nej, ibland kan det nog vara viktigt att piffa lite...speciellt för sig själv så man får känna sig lite fin och på gång liksom! :)

Hörde av Jossan att hon är på väg till dig v43! Jag vill också komma! Det hade ju varit hur trevligt som helst. Men insåg att det inte gick...eftersom jag jobbar på måndagen. Men jag snackade med Mackan och vi vill gärna komma å hälsa på i dec när vi åker upp om vi får?!

Kram å hälsa fam


Svar: Vad synd att du jobbade måndagen!!! Det hade varit skit kul om du oxå dök upp!! Men du och Mackan är självklart välkomna i december också :) Kraaam!!!
Eleonor

2012-10-08 @ 08:24:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0