Så lätt var det att rasera begynnande träningsresultat! :(

Hade kommit igång med träningen så himla bra! Med heltidsjobb, småbarn och en gubbe som också vill träna och göra saker är det inte så lätt att få ihop det. Men jag har hittat ett system som funkar. 
Jag hade hunnit träna regelbundet hyfsat länge så att jag t.o.m hade börjat se och känna lite resultat! Underbart! Jag var redo att spendera lite slantar på stan... förnya delar av min garderob. 
 
Men så kom flunsan. Voi satan. Å det var en seg jävel! Ni får ursäkta mina svordomar, men jag är oerhört bitter.
Det blev inget gym, inga intervaller och inga promenader på inte mindre än 3 veckor!!!!
Å som om det inte var nog med detta!!?? NÄ.... tro fan att semletider ska infinna sig just när jag är så sjuk, svag och tycker synd om min själv. Elli gillar semlor. Inte lite heller. Elli DYRKAR semlor. :(
Sedan råkar jag vara rätt dum i huvudet också. Jag faller oftast in i denna tankebana vid såna här tillfällen:
 
   
      När jag ändå inte kan träna så är det ingen idé att bry sig alls.... äh... jag äter lite godis idag....  
 
Å efter några timmar senare:
     
     Men vafan.... den här dagen/veckan är ju ändå förstörd. Jag fikar också.

Så nu är alla mina forna träningsresultat väl dolda bakom något mjukt och sladdrigt... 3 veckor tog det att rasera allt (nästan)! Jag försöker tänka positivt, men det är fasiken inte lätt när bitterheten sköljer över mig dag och natt. Å det värsta är att jag inte kan skylla någon annan än mig själv! Är huvudet dumt får kroppen lida. 
Jag har inte bara blivit mjuk och degig... jag har även blivit lat och lättirriterad. Å knäna har börjat värka igen. 
 
Så nu har det blivit dags att kliva upp på hästen igen. Time to clean the mess. Gaska upp sig. Sluta gnälla och ta tag i saken. Så det har jag gjort. Nu har jag tagit före-bilder, lagt upp ett veckoschema, ett träningsprogram och funderat över kosten. Detta är, till att börja med, en 8 veckors satsning. Jag ska ro hem det. Å när jag fixat det ska jag belöna mig själv med nya träningskläder, så att jag kan fortsätta med min nya livvstil. Det ni! Det som inte dödar det stärker.
 
Jag återkommer med fortgående info kring min kamp lite då och då!
Ha det bra! 
 
 


Kommentarer
mamma

Haha! Vad jag känner igen mej! Men som du säger, det är bara att ta nya tag igen. När du kommer hit drar jag med dej till Träningsstället! Lycka till!

2013-02-27 @ 19:50:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0