Nya Miraklet i Pajala

Ny vecka efter en tur till Pajala över helgen. Det var roligt att träffa mina syskon, svägerska, svåger och föräldrar, men huvudattraktionen denna gång var givetvis lilla Edith som gjort inträde i denna värld för ca 2 veckor sedan :)
Jag är sååå stolt över att ha fått bli faster ytterligare en gång till en liten tjej. Men tittar man på lillfisen, så hade man aldrig kunnat tro att hon är fallen från vårat träd (min brors sida). Nej. Hon har alla drag från sin fina mamma. Det kanske är tur för henne iof.... :) 
Här är en nyvaken jag tillsammans med miraklet!
 
Här är Ediths hela familj. Men det har smygits in ett fel här.... Vad kan det vara? Jo. Lisa var lite sotis på familjemyset. Hon ville också vara med. Så hon bäddade för sig själv och la sig och vilade i morbrors famn :)
(Om det är nån som inte vet vem Lisa är, så kan den avvikande hårfärgen vara en ledtråd :))
 
 
Helgen gick gode fort. Å såhär ser det ut när vi vinkar av delar av gänget och lämnar byn P för byn J :)
 
 
Nu är vi åter i vårat eget mansion och njuter av vardagen: Tidig uppstigning, jobb, skola, dagishämtningar, vad-ska-vi-göra-för-middag-problem, nattning och utslagen-på-soffan-känslan. Men jag tycker synd om Lisa som måste lämnas på förskolan när hon hellre vill följa med mamma och pappa hem. Ja... Hur ska hon kunna förstå varför vi helt plötsligt lämnar henne där??!!! På ett helt nytt ställe dessutom!!
I fredags rann tårarna hejdlöst på mig när jag stängt dörren framför en gråtande Lisa på förskolan. Jag var tvungen att ringa fröknarna en halvtimme senare för att bekräfta att hon hade det bra. Fy vad jobbigt. Det är tur att Jonny tagit över lämnandet denna vecka. 
Jag avslutar detta blogginlägg med en bild på Lisa på förskolan (under inskolningen) strax innan de är påväg ut och leka. Kolla noga på hennes ansiktsuttryck...... Ser hon glad ut?! Nä. Just det. Inte konstigt att man har ångest. Tack och hej!
 
 
 


Kommentarer
Karin

Usch då, lilla gumman! Tur att de vänjer sig tämligen fort, men jag förstår precis hur du känner! Min lillgris ska inte börja dagis förrän han är 25, tills dess ska han vara med din mor, så det så! Hoppas det går lättare för Lisa snart...

2013-09-03 @ 11:54:25
Em

Vilka roliga bilder, men sista bilden på lisa,gumman lilla, det hår hårt att växa upp. Hoppas vi ses snart ;)

2013-09-07 @ 10:43:55
Cessi

Lilla Liza (Minelli). Hoppas hon har hämtat sig...från när bilden togs! Kram på er

2013-09-07 @ 18:00:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0