Jag borde vara svartsjuk

Äntligen fredag igen! Jonny är på gymmet så nu hinner jag blogga :) Vi träffas ju inte längre jag och Jonny.... typ. Förut var det bara jag som tränade allt mellan 2-5 ggr per vecka, beroende på humör och engagemang. Nu måste jag slåss om träningstiderna helt plötsligt! Jonny har nämligen gett sig in i gymmarbranschen igen. Det ska ni veta, när Jonny börjar satsa på något så gör han det till 110 %! Det är allt eller inget som gäller. Annars tycker han att det är onödigt. Jag förstår honom... är lite likadan i vissa sammanhang. Hur som helst så har snubben börjat gymma med sin "andra fru" som dessutom är proffs på området. De tränar 4 ggr i veckan, vilket egentligen är ett pass för lite. Men det är lite svårt för Jonny att få ihop 5 pass/vecka med 3 ungar och en grinig hustru där hemma :) så de har kompromissat lite. Jag vill ju oxå hinna till gymmet åtminstone 3 ggr i veckan, så ni förstår: Jonny 4 ggr + Jag 3 ggr = 7 dagar...... men för att vi ska hinna vara med varandra iallafall 1 dag i veckan utan störningar, så tränar vi båda på samma dag en gång. Livet är tufft..... Har man barn får man pussla om man vill få in egentid varje dag. Detta stressiga schema och körande fram och tillbaka till stan går bra när jag inte har mens. Men iofs.... när jag har mens är det inte mycket som är bra. Då är jag sur och leds på allt. Elvira sa dock igår "Jag längtar tills vi kan vara hemma hela familjen samtidigt nångång!" :(
 
Om ni undrar vem Jonnys "andra fru" är så ska jag ge en hyfsat detaljerad förklaring. Jonny och denna någon spenderar fler timmar per dygn tillsammans med varandra än vad Jag och Jonny gör. De ringer och sms:ar varandra minst en gång i timmen (nästan iallafall)..... ja, om man går in på Jonnys telefon och kollar flest ringda nummer, så är ligger mitt nummer låååångt efter "den andra fruns". De brukar t.o.m kontakta varandra på natten lite då och då! Ibland ringer den andra frun under de mest olämpliga tider, och ber Jonny följa med på olika uppdrag. Vilket han gör. Idag kom det fram att de varit på möbelhuset och valt ut en soffa tillsammans. WHAT!!!???(var min reaktion) Jonny vägrar att gå in i möbelaffärer med mig!! Jonny skjutsar sin kärlek överallt.... till jobbet, till stan, på massage.... you name it! På somrarna gör de vad som helst för att få åka ut på tu man hand med båten på diverse vatten..... de säger att de fiskar, men man undrar ju. De äter tillsammans nästan varje dag, bjuder varandra på lunch ibland. Nu har de ju börjat gymma tillsammans, så nu står de där och stönar framför varann 4 ggr i veckan. Jag vet inte helt säkert... men jag misstänker att de är rätt duktiga på att snacka sex och olika vanor kring det. Å så brukar de även bråka och be varandra dra åt helvete.
Ja...... ni förstår ju att jag har fått konkurrens! Vem skulle inte vara svartsjuk så in i döden av detta!? 
Det skulle jag nog varit om det inte var för att denna någon liksom Jonny är en karl. Å jag är RÄTT säker på att min man är hetero. Men visst.... om det är möjligt att omvända någons sexualitet så borde jag nog vara lite skakis trots allt. De är både nära vänner och arbetskollegor, så deras nattliga projekt och luncher tillsammans har en förklaring :)  Men soffan!!! Den har fan ingen förklaring!! En tagg har växt ut i sidan på mig.... :(
 
Well well.... andra advent är snart här. Det innebär att julen också snart är här..... å jobbstarten..... å Lisas 1 årsdag..... hoff vad tiden går. Snart tar ungarna körkort och jag som knappt hunnit börja mitt yrkesliv sitter snart och blickar mot pension. Shit! Jag håller också på att bli en av dem som anser att dygnet har för få timmar! 
 
Ha en härlig helg och tack för att ni kikat in på min blogg!
(min make och hans soulmate kanske inte blir så glada över att läsa hur jag lämnat ut deras relation här.... men det är de fan skyldiga mig! :)  ) 
 
     


Kommentarer
Anonym

:-) !

2012-12-07 @ 22:14:42
elin

:-) !

2012-12-07 @ 22:15:48
Em

Haha, jättekul att läsa, och det där med soffan ja det var något utöver det vanliga, man kan ju undra vad som snurra till då?! :P kul att höra att ni börjat träna ordentligt, hoppas det går bra såklart, så ni är fit för beachen 2013.

2012-12-08 @ 17:04:21
URL: http://denivit.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0