Det var länge sen sist!

Hej och hopp!
Nu har det gått ett bra tag sedan sist jag var in här och uppdaterade läget. Tiden har runnit iväg och lite har hänt sen dess. 
 
Julen spenderade vi hos min bror och hans familj. What shall I say?.... Julen år 2012 går till historien som tidernas värsta. Det var inget fel på maten, sällskapet och klapparna. Nej, tvärtom. Mer gästvänliga människor får man leta efter. Erik och Hanna (brorsans sambo) är värd det bästa efter allt de fick utstå med under julhelgen. Jag och hela min familj sket och spydde ner alla deras sängkläder och sängar. Okej... jag och Jonny träffade iallafall hinken och toalettstolen, men mina 3 barn hade lite svårt att fixa det där med precision. Ja fy. Det var verkligen hemskt. Men nu är det över, vi gick inte upp i vikt som man brukar i samband med julsvullandet, och som tur är kommer det fler jular :)  
 
Vi har hunnit beta av 2 födelsedagar efter jul. På tisdag är det dags för 1 årskalas. Två veckor senare är det dags för mig att åldras på pappret och i februari avslutar vi detta kalasande med Elviras 8-års dag. Hmmm....vi kan tydligen bara göra barn på våren. Lite trist, för man är ganska leds på att fira direkt efter jul och nyår :( 
 
Första veckan på jobbet är avklarad. Det är så roligt att vara tillbaka i arbetslivet efter detta år i babyvakum. Jag har två nya jobb. 50 % på kulturskolan och 50% på Hjalmar Lundbohmsskolan (gymnasiet). Jag jobbar i huvudsak med sångundervisning, men har även nån timme klassmusik och körsång. Detta är en tjänst jag drömt om i många år, så det är kanske inte så konstigt att jag trivs som fisken i vattnet :) Jonny däremot som har 5 månader pappaledighet framför sig, tycker nog inte att det är lika roligt. Efter första veckan utvärderade han läget: Hur fan ska jag orka ända till sommaren utan att dö av tristess?
Ja, det är ju som det är att vara hemma med 3 barn och allt hemma- och vardagsfix som medföljer. Jag förstår honom precis. Han är ju dessutom en väldigt mycket mer rastlös person än vad jag är. Men han gör sitt bästa och Lisa verkar gilla att det är pappa som är hemma nu. Det tog 2 dagar, sen var hon pappas flicka. Nice. Då kan jag åka till jobbet med gott samvete :)
 
Det är fantastiskt skönt att känna att jag är färdig med barnafödandet och babylivet. Jag har gjort mitt och det är dags att gå vidare. Mamma har alltid sagt att "allt har sin tid" och jag förstår precis vad hon menar nu. Vi behövde skaffa nummer 3 för att komma till denna insikt, och jag ser fram emot att se dessa tre underverk växa upp till egna självständiga människor. Som tur är känner Jonny likadant. :) 
 
Ha det gott!
 
Detta foto är taget under julhelgen.... magsjuka barn :(
 
Kusinerna roar sig tillsammans i sina likadana dräkter som de fick i julklapp av mommo och moffa (Lisa)/fammo och faffa (Aili)


Kommentarer
Jossan

Herregud!! Vilken jul! Läste på fejjan under jul att ni var dåliga och har tänkt på er mycket sedan dess! Stackare!! Men tur att det är över, så kanske det dröjer tills nästa gång.
Härligt att du trivs på jobbet o att det känns bra! Det är du värd!
Stackars Jonny som måste vara föräldraledig..... :D hahaha!!!! Själv skulle jag inte vilja något hellre just nu! Är så less på jobb o slentrianmässig vardag. Blä!!
Skicka ner Lisa hit!! Får man inte vara ledig för någon annans barn?

Ha det så bra! OCH du måste boka en resa ner hit snart :D
KRAM

2013-01-15 @ 17:03:54
mamma

Ja du Elli, denna jul lär vi aldrig glömma. Hoppas det var första och sista gången. Är så glad för din skull ang ditt nya jobb. Nu har du verkligen prickat rätt! Kan förstå att Jonny lätt drabbas av tristess, men han sätter nog högt värde på det han gör nu, att få ägna sej åt den lilla gröna parveln på bilden. Fammommos gullegrisar!

2013-01-16 @ 18:18:40
kanelbullen

Haha vilken detektiv du är ;)

2013-01-31 @ 20:20:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0