Vemod och glädje

Hej igen!
Det var ett bra tag sen sist. Har faktiskt saknat att blogga, men när jag började jobba heltid igen efter mammaledigheten så blev det plötsligt punka på mig varenda kväll (då jag annars hade kunnat blogga).
Jag avser dock att ta upp detta igen, för det är ju kul :)
 
Nu sitter jag ensam hemma, mitt på blanka dagen och saknar min Lisa.
Det är inskolning på förskolan för henne, och just nu sover hon där så jag fick åka hem och vänta. Men det är så tomt här hemma! Inget blont litet yrväder som klättrar och fixelitrixar överallt! Å när jag nu sitter med min kaffekopp vid köksbordet i tystnaden och försöker tänka tillbaka på när hon var bebis, så minns jag ingenting!!! Allt är bara ett enda töcken, å det är inte ens ett år sedan jag var långledig!!   Sorg.
 
Men jag gläds över att Lisa trivs och har det bra på förskolan iallafall. Hon strålar. Siri har börjat förskoleklass. Hon har så roligt där, så det är ett sånt antiklimax att komma hem så hon är sur och arg varje dag. Elvira påstår att det är tråkigt i skolan, men ändå glittrar ögonen på henne när hon berättar om skoldagen :)
Å jag älskar att vara tillbaka på jobbet efter semestern! Jag har världens bästa jobb och kollegor, så hur kan man inte trivas!? Det är bara Jonny som hade velat vara ledig lite till :) 
 
 Jag skriver snart igen! Har ju lite uppdateringar att göra här! :)
/tjolahopp!
 


Kommentarer
Elin

Kul Elli! Se fram emot fler inlägg =) Kramar!!

2013-08-29 @ 19:22:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0