Ännu en måndag....

Plötsligt var det måndag! Hur gick det till?!! Det var ren tur att vi hade frukt hemma så att Elvira kunde ta med till skolan. Som vanligt promenerade vi till skolan och förskolan även denna morgon. När jag klockan 9 skulle lämna Siri, stod hela kånkarongen av ungar på gården redo för promenad. Så jag hjälpte Siri med reflexvästen och gick gick sedan. Jag anade dock att jag missat någonting..... vad kunde det vara?
Tack och lov för smartphones nuförtiden! Medan jag knatade ut från förskolans gård kunde jag snabbt gå in på deras hemsida på nätet för att läsa veckans planering. Givetvis hade jag ju missat någonting! Annars vore det ju väldigt olikt mig!! Siri och de andra barnen hade hunnit gå halva vägen till gympan när jag kom på att jag missat att skicka med gympakläderna. Jag fick dock låna svärmors bil (svärmor och svärfar bor alldeles bredvid skolan och förskolan) för att snabbt kunna hämta den glömda utrustningen. Nu börjar nog personalen vara ganska vana vid mitt flum, så ingen blev särskilt förvånad över att jag kom rusandes med en coop-påse bestående av kläder till Siri. Men jag hann dit innan barnen gick in i omklädningsrummet iallafall. Det var huvudsaken.
 
Idag har jag även bestämt mig för att återuppta mitt sundare och aktivare levene efter 2 veckors svull och latande. Dessa två veckor har återigen bevisat för mig att det inte är värt att äta socker och mjöl på daglig basis. Förutom att jag blir uppsvälld så får jag dessutom värk i lederna, men värst av allt är att jag blir så förbannat trött och lat!! Det är helt sjukt!! Energin är totalt väck! Nä.... det vita giftet... det ska man hålla sig borta ifrån om man vill vara lycklig. Idag har jag således återgått till bättre kost, promenerat på morgonen och skottat tösnö. Det sistnämnda var ingen lek! Vår altan är ganska stor... typ 30 kvadrat. Den var täckt av 15 cm blöt slö som jag var tvungen att kasta med spade över altanräcket. Men jag klagar inte. Det var jag som ville ha så stor altan... med räcken..... dessutom vill jag gärna ha en stark kropp. Så det är bara att skotta och se glad ut. Bara så ni vet... så skottade jag inte bara altan. Jag skottade lite av gården också tills Lisa vaknade i vagnen :)
Imorgon blir det åter en morgonpromenad och någon form av träning på kvällen. Senare i veckan ska jag testa gymavdelningen på stans nyaste träningsställe tillsammans med min svägerska. Det blir intressant. Det där med pass (träning i grupp till musik) har jag aldrig lyckats lära mig att gilla. Det är sååå trist och stressande att träna bland andra. Jag föredrar att köra racet själv. 
 
Imorgon kommer förhoppningsvis Ruts ersättare. Hmmm... vem är Rut kanske en del av er undrar.... Snart blir ni varse. Rut börjar gå mig på nerverna och det ska bli riktigt nice att inte behöva dras med henne varje dag. Imorgon ska jag förklara. Med både text och bild :)
 
Ha det gott och ge fan i det vita giftet! ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0