Drömmen om mitt vanliga liv med lite skimmer

Ibland drömmer jag mig bort... drömmer om hur jag skulle vilja hantera och leva min vardag: 
 
Varje morgon stiger jag upp mellan 5.00 - 6.00. Pigg och alert. Redo för morgonens gymträning. Varje träningspass är effektivt och ger STORA resultat SNABBT.
 
Dags för jobb kl 8.00. Jag är full av energi och har hur mycket som helst att ge mina elever. Eleverna lämnar min lektionssal med ett leende på läpparna och jag lär mig massor varje dag. Jag är dessutom full av idéer och tar tag i nya projekt regelbundet. 
 
Jag äter hälsosamma lunch och mellanmål under arbetsdagen. Har inget annat sug och är full av energi hela dagen.
 
Sen kommer jag hem. Energinivån är fortfarande hög. Glatt och kärleksfullt möter jag mina barn och min man i dörren. Vi äter en nyttig middag tillsammans. Skrattar och pratar vid middagsbordet. Sedan gör vi någon familjeaktivitet tillsammans. 
 
När barnen tittar bolibompa tar jag tag i nåt litet städprojekt. Tack vare att jag aldrig slöar, är mitt hem inte särskilt stökigt och grisigt. Så det är inte mycket jag behöver göra varje dag. Å jag är ju full av energi, så det är inga problem heller!
 
Mina förråd är perfekt sorterade och alla lådor och skåp innehåller bara det nödvändigaste i perfekt ordning!
 
När vi lagt barnen har jag lite tid till egen utveckling. Inget tomsurfande på dator eller TV.... nej, studier eller annat allmänbildande läses/diskuteras. 
 
Efter egen tid, är det dags för mig och Jonny att ha tid för varandra. Varje dag.
 
Sen somnar vi tätt intilll varandra. Jag sover minst 8 timmar oavbruten sömn och vaknar nästa morgon minst lika full av energi som alltid!
 
I wish.... varför kan man bara inte orka med allt!?
 


Kommentarer
mamma

Ja tänk om allt var så där perfekt!

2013-02-27 @ 19:44:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0