Nu har jag testat det läskiga gymmet!

Tiden bara rinner iväg! Jag hinner inte med. Å inte vet jag vad tusan jag har sysslat med??!! 
Första advent är här till helgen och jag lyckas inte hitta den där julkänslan!! Jag får nog tvinga fram den på torsdag och fredag när jag måste pynta huset. Jag har ju barn, och då är man illa tvungen att julpynta. Det vore oerhört ondskefullt att ta den traditionen från barnen p.g.a. att man själv inte kommit in i julstämningen just detta år.  Julklapparna är iallafall köpta och klara. Det var riktigt roligt! Jag gick lös ordentligt i leksaksaffären och kom ut med ett hyfsat långt kvitto (leksaker till 4 små töser resulterar i ett rätt långt kvitto även om man inte köper så värst många klappar åt dem var!)). Aldrig hade jag väl kunnat tro att jag som 31-åring skulle njuta så förbaskat av att shoppa i en leksaksaffär! Life is full of surprises :)
 
I söndags deltog jag i en liten konsert. Jag är medlem i sånggruppen Nine Voices, och det var vi som sjöng i söndags. Det gick okej, vissa låtar gick bra och andra sämre... men roligt var det! Jag har aldrig varit en "körmänniska". Att sjunga i kör har inte intresserat mig, men sen jag började sjunga med Nine Voices har jag ändrat uppfattning en aning. Men jag tror att en del av tjusningen med NV är att vi inte är så många.... så riktigt som en kör är vi ju inte....Principen är dock ungefär densamma :) 
 
Nu har jag kommit igång med träningen lite bättre. Tjoho! Jag har besökt/tränat på stans alla gym den senaste tiden för att hitta min favorit. Jag tror att jag har gjort det nu. Det finns för- och nackdelar med allihopa, och det gymmet jag tror jag kommer köpa kort på har tidigare skrämt mig lite.... å gör nog det fortfarande. Men jag försöker komma över det, för det är det enda stället som har både utrustning och öppettider som jag uppskattar. Igår var första gången jag var dit. Som tur var fick jag med mig min svägerska dit. Det känns alltid bättre om man är två när man går till ett nytt ställe :) Min uppfattning av gymmet stämde på pricken. Det är i huvudsak en massa "broilers" och fitnessfolk som tränar där. De flesta är i bra form och vana vid styrketräning. Det första jag såg när jag stack in huvudet genom entrén var en tjejs ryggtavla som inte var av denna jord! Den var knölig, bullig och V-formad till förbannelse! Inte ett gram fett fanns på den kroppen. Kul för henne (bitch!) ;)
När jag och svägerskan klev in genom dörren till gymmet kändes det som att luften stannade därinne. Det var SMOCKFULLT med folk och nästan varenda skalle vände sina ögon mot oss! Det hade ju varit nice om man vetat att det är för att man är i så avundsvärt bra form och är så grymt snygg.... men tyvärr. Så är det ju inte. Mest troligt undrade dom vad det var för vilsna fanskap som skulle komma dit och konkurrera om deras vikter. Lite försiktigt tittade jag upp bakom snedbenan och bad om ursäkt med blicken. De verkade godta ursäkten, för de fortsatte med sitt.
Man känner sig onekligen som en "schleten" trebarnsmorsa på sånadär ställen. Man inbillar sig att folk verkligen lägger märke till en och att de då fnyser och tänker att man är ett hopplöst fall. Jag inser ju givetvis att de skiter i andra och bara tänker på sig själv. Annars skulle de ju inte prestera och se ut som de gör! Det är bara för mig att komma över den där osäkerheten och ge mig fan på att förvandla mig själv till en MIGS. Mother In Good Shape. Oh yeah!
 
 
Nu är det bara fem och en halv vecka kvar tills jag börjar arbeta mig fram mot pensionen. Bäst att jag tränar hårt så att jag håller i 34 år till!
Tack och hej!
 
         
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0