Alkohol och bil..... en kombination endast för detta blogginlägg :)

Nyss hemkommen från gymmet. Egentligen borde man inte träna på måndagar... det är så fasligt mycket folk på gymmet då, för alla ska börja sitt nya liv eller komma upp på banan igen efter helgens superier.
Att bero på träning i kombination med festande..... Jag minns från början av 2000-talet när jag tränade som mest, vilken enormt lång återhämtningstid kroppen hade efter EN kvälls festande!! Det tog ta mig tusan ända till torsdag veckan efter innan kroppen åter var i balans och orkade prestera som vanligt igen. Vilket jäkla gift det där är!
Nuförtiden håller jag inte på med sånt. Det är för ungdomar :) Nu är man ju gammal nog (men ändå ung!!) att förstå att man inte har råd att slösa bort helg efter helg på något så meningslöst. Man vill ju fylla livet med annat än fyllefniss, blackouter och baksmällor. Dyrt är det dessutom. Å tänderna går sönder. Å tjock blir man. Iallafall jag, för jag super mig full på Amarula eller Baylies (eller annan välsmakande likör). Det måste vara sött som satan..... annars går det inte ner. Helst så sött att det beska döljs helt. Ja.... ni förstår... smaklökarna mina har inte åldrats ett dugg. De är fortfarande på mellanstadienivå :)
 
För ett par veckor sedan hämtade Jonny hem en, för oss, ny bil. Vår kära RUT (registreringsbokstäverna) får börja tjäna som andra bil nu. Jag höll på att bli tokig med den! RUT är en Wolkswagen Sharan (tdi från 2001) innehållande 7 säten. Riktigt praktiskt ansåg vi när vi väntade tredje barnet. Å javisst!! Praktisk är den utav bara tusan! Man får in massor av folk i den, eller så tar man ut de två bakersta sätena och har ett lastrum som heter duga! Världens bästa Ikea-bil.... om det inte vore för att Ikea ligger 36 mil härifrån och det är alldeles för långt för att idas köra med den där skraltiga bilen!  
Min svägerska körde den en gång. Det tog inte länge så började hon trycka och skruva som en galning i alla knappar och rattar hon kunde komma åt. "Men var fan stänger man av fläkten!!!" utbrast hon. "Det går inte" sa jag, "Det är inte fläkten som låter, det är suset från vinden utanför!". Det är nästan omöjligt att lyssna på musik i den bilen, just på grund av susljudet. Sen är det ju det här med värmen. Dieselbilar tar tydligen längre tid att få varma än bensinbilar. Lägg till det faktum att denna bil är en buss. Så kupén blir typ aldrig varm! Man kan dock påverka detta lite grann genom att köra på lägre växlar och varva upp den. Då blir den lite varm iallafall.
Så mina två krav när vi skulle köpa nyare bil, var att jag ska kunna lyssna på musik i bilen och att den ska bli varm. Å så måste den ha plats för tre barn och barnvagn i bagaget. Det blev alltså en Audi A6 2,7 tdi (numera chipad... vilket jag inte fattar mig på att märka av) från 2007. I lööööv!!! Den bilen är nu min kärlek. Den är utrustad med nån BOSE-ljudanordning.... så nu får jag lyssna på min musik. Å jag hör inget av vägsuset :) Just nu snurrar "Sometimes I feel like screaming" med Deep Purple (live skiva) på repeat i cd-spelaren. Den låten är också min kärlek :)
 
Någon sa nångång i något sammanhang typ: Han byter (något) lika ofta som du och Jonny byter bilar!!  Jag blev faktiskt förvånad över att personen ifråga hade reflekterat över antalet gånger vi bytt bil, eftersom jag själv inte hade gjort det!  Jag blev inte stött eller sur såklart..... bara fundersam över hur ofta vi har bytt bil egentligen. Så för några veckor sedan satte vi oss ner och började räkna. Under våra 12,5 år tillsammans har vi haft 17 olika bilar!!!! Det är ju inte klokt!    What can I say!? Förnyelse förnöjer! :) 
 
Ha en bra dag!
 
 
 
 


Kommentarer
Hanna

Underbart att jag slipper gnälla på skrangliga Rutan nå mer! Super fin bil har ni nu, och man kan prata i den utan att skrika sig hes :)

2012-12-11 @ 22:13:51
URL: http://hhrs.blogg.se
mamma

Håller med om att eran nya bil är superfin. Men har ni verkligen haft 17 bilar?? I så fall måste jag ha väldigt dåligt minne. Kommer knappt ihåg en handfull.

2012-12-28 @ 21:34:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0